La gondola fossile...aspettando le olimpiadi

La gondola fossile...aspettando le olimpiadi

Materials and techniques used for the realization of the work
In the center stone Forrest brown; representation of a gondola moored to the pier, all made with oil on canvas with spatula technique.
Desc<x>ription of the work
When Louis Magro heard the news of the nomination of Venice for the 2020 Olympics, laughed, thinking that hell would be frozen before the cones fall on our choice of the regional capital. The next day he began to work on this.
And so, shortly afterwards, it was learned that Venice was not chosen. Yet another setback to the Veneto region in favor of capital, which, however beautiful, was an obvious choice and clearly opportunistic. Maybe they think that Rome is known as the Venice? There would be discussed ...
At the same time, then, was in many newspapers published the news that a shipyard in Brindisi had proposed the gondola fiberglass. We witnessed a veritable uprising of gondoliers, rightly, consider these unique and inimitable craft a symbol of Venetian history and culture. This outrage has greatly exacerbated the climate hot enough: the "strangers," would replace our gondolas built with 7 different woods by highly skilled carpenters, with soulless plastic objects. Rather than yield to what is preferable to see fossilized waiting for the Olympics in Venice.

Has been liked by 16

Say something

Comments 16

alfio catania
10 years ago
alfio catania Artist
grazie di tutto Louis e complimenti per questo bellissimo lavoro che mi era sfuggito
Massimo Di Stefano
11 years ago
Incantevole!!!
Angelo Zani
11 years ago
Angelo Zani Artist
Complimenti vivissimi!
Stefania Rinaldi
11 years ago
spettacolare!
ENZO PIROZZI
11 years ago
ENZO PIROZZI Artist
sono d accordo un vero scempio alla culture ma soprattutto all artigianato d arte che sta scomparendo invece di incentivare i giovani a riscoprire le cose fatte a mano di qualità con materiale magari ecosostenibile, si propone la plastica e la catena di montaggio è questa l Italia del futuro che ci aspetta no grazie!!
benny
11 years ago
benny Artist
bella
Barbara Ghisi
11 years ago
bellissimi opera e significato. Grazie per questa notizia. Ciao
giulio micheletti
11 years ago
Tornando alla tua opera è magnifica un grande pensiero che rispetta il valore di Venezia e del suo simbolo che da sempre ci ha fatto sognare e anche illuderci di trovare il vero amore e insieme andare sulla gondola, abbracciati per i canali e la luna da ruffiana.Complimenti
giulio micheletti
11 years ago
Poi se sia giusto candidare Venezia o Roma per le olimpiadi,credo sia un fatto solo politico e noi veri romani nulla entriamo in questi demeriti che forse troppo ci classificano per un popolo di opportunisti,ma Roma non è più dei romani,purtroppo.
giulio micheletti
11 years ago
Louis,Venezia e Roma sono forse le città più belle del mondo e non ho nessun dubbio ad affermarlo,Roma per la sua grandezza e per la sua storia,Venezia per la sua particolarità,il suo fascino e il suo mistero.Roma non te la descrivo perchè sarebbe una cosa faziosa ma l'atmosfera che ho trovato visitando Venezia mi è rimasta dentro,ogni vicolo un racconto,ogni angolo un incontro una città aperta alle culture,ogni cosa è caratteristica anche il suo odore è unico.%

Say something

You must login or Sign Up to write a comment Join