"Dionisio" (parte del corpo di lavoro ispirato ai marmi di Elgin custoditi nel British Museum).

"Dionisio" (parte del corpo di lavoro ispirato ai marmi di Elgin custoditi nel British Museum).

To imagine art as a game of surprises and revelations, of images that are built and interweaved, of shifting forms between memory and desire. To define a figurative world through the classical foundations that support the liquid weight of the contemporary. To invent a linguistic code between painting and sculpture, on the ridge that adds plastic volumes to the iconographic skins of the quotation.
My art expresses itself through a mobile code, that is an autograph brand but, above all, a linguistic scheme between aesthetics and content. My works are pictorial puzzles offering multiple compositions, freely constructible or deconstructible. By rotating the parallelepipeds on a grid you can compose an image or interweave different images. An interaction with the viewer, who will be able to change the sequential order and, above all, to enter the dynamic principle of the original thought, completing a work that requires manual actions, tactile contact, active imagination and orientation of visionary imagination: a mobile code that reinvents the world on the strong roots of the world itself, thus cementing the foundations of memory, thus establishing the curve of this long line of horizontal time.

Has been liked by 16

Comments 1

Camilla Ancilotto
8 years ago
La Grecia torna a bussare alle porte del Regno Unito e a chiedere indietro i marmi del Partenone, sottratti nel lontano 1804 da lord Thomas Elgin. Questi, all’epoca ambasciatore britannico a Costantinopoli, chiese alle autorità locali il permesso di prelevare dall’Acropoli delle pietre e delle epigrafi, ma, invece di limitarsi a qualche oggetto da collezione, inviò sul luogo una squadra di operai armati di scalpelli, i quali, saliti sul Partenone, cominciarono ad asportare una gran quantità di sculture.
Per anni, la Grecia ha chiesto invano la restituzione dei marmi, sostenendo la tesi che le sculture fossero state esportate con l’inganno e che queste rappresentassero una parte del simbolo nazionale del Paese.

Say something

You must login or Sign Up to write a comment Join