Under a different light - birth of a concept

Under a different light – birth of a concept

The research amongst what already exists, the collection, the choice amongst external sources.
The mind absorbs the interesting exstracts.
The individual becomes author, transforming the same inputs and re-elaborating them in a new shape. The new elements take their own direction, and assume their own face, abandoning the author. Only after leaving the origin, they could comunicate with their own language and express the new indipendent concept that will show the same things under a different light, through brand new eyes.

Has been liked by 30

Say something

Comments 8

Alessio Balduzzi
13 years ago
brava brava brava
Benedetta Spagnuolo | Critic - Art Curator
13 years ago
amo i tuoi lavori..
ferdinando sorbo
13 years ago
mi sembra che tristan tzara e il dadaismo abbiano fatto qualcosa di simile rielaborare attraverso un linguaggio frammentato e soggettivo-autonomo.un nuovo concetto-visione della realtà......saluti
ANA SEKACH
13 years ago
ANA SEKACH Artist, Painter
Ho povato fantastici emozione gaurdando i tuoi animazione.STUPENDA OPERA! Tesoro hai grande talento! Ti aguro che realisano tutti tuoi sogni ed in bocca lupo!
Olga Barmazi
13 years ago
Olga Barmazi Artist
Compliments. With a simple and clear way you depicted the century and civilisation of "Information" instead of "Knowlegde".
Francesca Modotti
14 years ago
FAN-TA-STI-CA
Terramara Ass. Culturale
14 years ago
Bellissimo, trovo l'animazione pixillation la migliore per l'impatto emozionale e la più divertente da realizzare! Anche io mi sono dilettata nel video che ho messo in concorso, ma è solo il primo esperimento e trovo che il tuo sia 1000 volte più professionale! :) complimenti
angela sacco
14 years ago
angela sacco Artist
bellissima, amo le opere che sono così dirette da non aver bisogno di parole per essere spiegate. spero che tu vinca il premio.

Say something

You must login or Sign Up to write a comment Join